sábado, 29 de enero de 2011

Campanyes interactives

JERC - 28N
Les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya han presentat avui el vídeo “La màquina del temps”, el primer vídeo interactiu de la història política de les campanyes electorals als Països Catalans. El vídeo comença la nit electoral del 28N, just abans de saber els resultats. Aleshores és quan intervé la màquina del temps per deixar triar a l'espectador entre els dos possibles desenllaços del vídeo electoral.
Campanya interactiva JERC




"Publicidad de gran formato" Pep Sanabra
SCIENCE WORLD: "SNEEZE" (canadà)
En aquesta campanya d'exterior quan algú apreta el botó es ruixa amb aigua, i un altaveu amagat emet una de les 8 gravacions que hi té. Per exemple: "Atxús! Sabia que un esternut pot viatjar 12 peus i sobrevolar durant 3 hores? És veritat. I fastigós. Però mira, has après algo! Science World. Podem explicar-t'ho."












YELLOW PAGES: "Scratch Cards" (Israel)
Durant el juny del 2009, 1000 anuncis publicitaris personalitzats es van apoderar de la ciutat, convertint-la en una demostració en viu de les diferents categories de búsqueda.
Cada cartellera mostra diferents característiques de categories de búsqueda específiques. En aqeust cas, van crear una targeta de rascar gegant que revelava el missatge de les Pàgines Grogues.














COCA-COLA: FONS DE PANTALLA ANDROID

Coca-cola és segurament una de les marques més associades al Nadal. Ara aquesta associació amb la tecnologia i llança una nova acció per a telèfons Android. 
A través d'un acord amb Google ha llançat un fons de pantalla nadalenc, en el que apareix el tradicional Pare Noël de coca-cola en un paisatge hivernal.
Els usuaris d'Androidque es descarreguin el fons de pantalla decidiran l'acció que volen que passi als seus telèfons. Si inclina el mòbil apareixerà un carro de la compra moguent-se d'un costat a l'altre. Si el mòbil es sacseja començarà a nevar en el paisatge.

Per promocionar l'aplicació Coca-cola farà una campanya en la xarxa AdMob, 
plataforma de publicitat mòbil de Google: Coca-cola live Wallpaper
(desembre 2010 - marquetingdirecto.com)


13ÈME RUE (CANAL ONLINE DE CRIMS I SUSPENS)

El vídeo del web "Je Tue en ami" t'envia un missatge dient-te que estas mort, t'ensenya l'assassinat (la víctima té la teva cara) i et convida a investigar-ho mitjançant un joc de pistes. L'autor intel·lectual del crim és algú dels teus contactes que, prèviament, tria el sicari i facilita la teva foto i adreça de correu electrònic. 
Tot plegat és una campanya interactiva per al canal de crims "13ème Rue", que ha rebut el premi Webby d'enguany en la categoria de video interactiu.
(btvnoticies.cat)


THE LOTTERY OF LIFE

Save the Children va posar en marxa una campanya de conscienciació interactiva a finals de desembre. La idea és senzilla però perfecte quan el nostre missatge és suficientment impactant per sí sol. És més, la campanya no acaba ni molt menys amb un panell impactant.
Està a la xarxa i a través d'un joc on el receptor s'empapa del missatge i s'impliqui amb la organització. A la pàgina se'ns proposa fer girar una ruleta per triar el país en el que podriem haver nascut. Els resultats ens porten a una fitxa completa detallant els problemes de la infància en el país triat, què fa Save the Children per arreglar-ho i ofereix un variat contingut multimèdia tret de Flicker, Wikipedia i YouTube per donar una imatge més precisa de les condicions del país.
Per particiapar hem d'introduir el nostre nom, que apareixerà a la pulsera del nadó. També és el començament d'un joc. Si som capaços d'aconseguir un gran nombre de contactes al facebook fent click sobre la nostra fitxa per ajudar-nos i donem una bona raó, la ONG ens ofereix la oportunitat de guanyar un viatge al país obtingut.
La campaña no només fa arribar el missatge de manera immediata a través d'un fet compartit per a tots (la loteria de la vida), sinó que aconsegueix jugar amb el receptor amb la finalitat d'implicar-lo d'una manera interessant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario